< Paieškos rezultatai

Prie kavos po pamokos (6)

Dalintis Kopijuoti nuorodą

2022-12-30

Mokyklinio amžiaus vaikų ugdymo sistema Lietuvoje pastaraisiais metais sulaukia vis daugiau dėmesio ir kritikos. Daugėja ir specialistų diskusijų, kurių metu nėra vieningai sutariama dėl to, nuo ko reikia pradėti norint pagerinti švietimo sistemos veiklą mūsų šalyje. Siekdami geriau suvokti dabartinę Lietuvos švietimo sistemos padėtį bei išgryninti galimus problemų sprendimo būdus, kalbiname ISM universiteto rektorių Dalių Misiūną. Rektorius aptaria daugybė mūsų šalies švietimo sistemos aktualijų bei diskutuoja apie žmogaus išsilavinimo svarbą, vadybos reikšmę švietimo sistemai bei būtinuosius ugdymo sistemos pokyčius. Svarbiausias pokalbio ištraukas savo skaitytojams pateikiame šiame straipsnyje.

Švietimo sistemos pokyčių poreikį Lietuvoje aiškiai jaučia daugybė su ja daugiau ar mažiau susiduriančių šalies gyventojų. Pasak Daliaus, detaliau analizuojant tai, kodėl Lietuvos mokyklose yra įvairių ugdymo problemų, pastebėtume, kad su įvairiomis bėdomis ugdymo procesuose susiduria visas pasaulis. Vienos vyriausybės, pvz. Suomijos, tam skiria daug dėmesio, inicijuoja ilgalaikius, sisteminius pokyčius. Kitos vyriausybės – pvz. Lietuvos – „blaškosi“, mat per labai trumpą laiką be įdirbio nori pasiekti unikalius rezultatus. Dėl to švietimo sistema mūsų šalyje, pasak ISM rektoriaus, „stagnuoja“, realiai nepasiekiami apčiuopiami rezultatai. Dabartinė situacija leidžia Lietuvos ugdymo srities atstovams akivaizdžiai suprasti, jog problema yra didelė. Ir laikas šioje vietoje nėra švietimo sferos darbuotojų sąjungininkas. Dalius pokalbio metu atkreipė dėmesį ir į tokius dalykus, kaip vidutinis mokytojo amžius. Jei ilgainiui šis rodiklis tik didėja, reiškia, jog naujų mokytojų skaičius sektoriuje mažėja.

Visas pokalbis su ISM rektoriumi Daliumi Misiūnu tinklalaidėje "Prie kavos po pamokos" su Jurgita Jaruševičiene.

#Mokyklinisamžius#DaliusMisiūnas#ISM#ugdymosistema#švietimosistema
© 2024 UAB "Lectorpro". Visos teisės saugomos LR įstatymų.